dinsdag 22 februari 2011

24 februari CultuurWijs met Alexander Pechtold

Een avond vol debat, inhoud, humor en optredens

Op donderdag 24 februari 2011 organiseert D66 Amsterdam in de Rode Hoed ‘CultuurWijs’: een debatavond over de bezuinigingen van het huidige kabinet op zowel cultuur als onderwijs. Naast Alexander Pechtold en een paneldebat met experts uit de culturele sector leveren ook studenten van verschillende hoger culturele onderwijsinstellingen een belangrijke bijdrage.

Amsterdam kent meerdere hogere culturele onderwijsinstellingen. Klassikaal onderwijs is juist voor dit type onderwijs van belang, maar de bezuinigingen zullen zorgen voor minder lesuren. De kaalslag in de culturele sector zorgt voor minder arbeidsplaatsen. Wat is de positie van de huidige student en wat staat hem of haar te wachten? Dat zijn enkele thema’s tijdens CultuurWijs.

Programma:
19.00: Inloop
19.30: Inleiding door Zafer Yurdakul – directeur Podium Mozaïek/kandidaat Provinciale Staten Noord-Holland, D66, nr. 6
19.35: Performatieve Column door Anne Breure – Voorzitter JD Amsterdam en 4de-jaars studente Mime-opleiding AHK
19.45: Paneldebat met oa. Simone Kukenheim, Wethouder Cultuur Amsterdam-Zuid, Hans Onno van den Berg, directeur Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties, Floor van Spaendonck, directeur Virtueel Platform.
20.45: Optreden Greg Shapiro – Boom Chicago
21.00: Toespraak Alexander Pechtold, fractievoorzitter D66 Tweede Kamerfractie