maandag 23 september 2019

Afdelingen Weesp en Amsterdam fuseren

D66 Weesp en D66 Amsterdam gaan samen! Dat is gistermiddag besloten bij de algemene ledenvergadering van D66 Amsterdam. De voorzitters van bestuur van D66 Weesp, Marion di Bucchianico, en van D66 Amsterdam, Elise Moeskops zijn blij met de fusie. Moeskops: “We zijn ontzettend blij dat we al een voorsprong hebben genomen op de aanstaande fusie van Weesp en Amsterdam. Het is een enthousiaste groep en heb er zin in om met hen samen te werken.”

Direct kennisvoordeel Weesp
De Weesper D66’ers kunnen, ook tijdens het proces van fusie, ondersteund worden door afdeling Amsterdam. En de Weesper leden kunnen zo kennis van de situatie van Weesp inbrengen. Dat biedt mooie mogelijkheden om direct al de kennis van de buurgemeente van Amsterdam in te zetten.

Fusie
Tot het moment van bestuurlijke fusie tussen de gemeenten van Amsterdam en Weesp, gepland in 2022 óf 2026, valt de voormalige afdeling Weesp onder bestuurlijke verantwoordelijkheid van het centrale bestuur van de afdeling Amsterdam. De bestaande deelafdelingen in Amsterdam zijn namelijk ingericht aan de hand van de gemeentelijke indeling naar 7 stadsdelen. Pas na de bestuurlijke fusie weten we, aan welke deelafdeling Weesp zal worden toegevoegd. Het centrale bestuur van D66 Amsterdam wordt aangevuld met een projectbestuurslid Weesp.