Werken aan groei van Amsterdam en regio

Half juni lanceerden D66 Amsterdam en D66 Zaanstad een voorstel om samen te werken om de groei van de hoofdstad in goede banen te leiden. D66-raadsleden Bart Vink (Amsterdam) en Sanna Munnikendam (Zaanstad) riepen het stadsbestuur in Amsterdam en Zaanstad op samen concrete plannen te maken voor het bouwen van nieuwe woningen, de koppeling van het openbaar vervoer en recreatie tussen het NDSM-terrein in Amsterdam-Noord en Zaandam-Centrum. Het voorstel is voortgekomen uit een werkbezoek eind maart dat door de kennisgroep Fysiek Domein was gehouden.

Het Amsterdamse raadslid Bart Vink en een aantal leden van de kennisgroep Fysiek Domein werden per fiets door Sanna Munnickendam en Flip Hoedemaeker van D66 Zaanstad langs een aantal locaties in Zaanstad geleid. Op deze locaties gaat volop gebouwd worden. Het doel van het bezoek was om de samenwerking tussen D66 Amsterdam en D66 Zaanstad op het gebied van fysieke domein te bevorderen. Met het voorstel is daarmee een eerste stap gezet.

Neem voor meer informatie over de kennisgroep Fysiek Domein contact op met Frank van Beek of met Willem Jansen via fysiekdomein@d66amsterdam.nl

De voorstellen van D66 Amsterdam en Zaanstad zijn via de volgende links te bekijken: