donderdag 12 maart 2020

Bericht vanuit D66: Alle bijeenkomsten en evenementen tot nader orde afgelast

De ontwikkelingen rondom het coronavirus vragen om aandacht en extra maatregelen van D66.  De gezondheid van ons allemaal staat voorop. Als vereniging met veel leden moeten we daarom alert zijn op de verdere verspreiding van het coronavirus. We nemen de adviezen van het RIVM heel serieus en hoewel er nu alleen wordt geadviseerd om evenementen te annuleren met meer dan 100 aanwezigen, willen we geen onnodige risico’s nemen. Daarom adviseren wij vanuit D66 op dit moment de volgende stelregels in acht te nemen:

1. Organiseer geen bijeenkomsten meer, die niet strikt noodzakelijk zijn. Bekijk of reeds geplande evenementen verplaatst kunnen worden naar de toekomst.

2. Conform het advies van het RIVM adviseren wij om thuis te blijven bij verkoudheidsklachten of verhoging vanaf 38,0 graden Celsius, wanneer je contact hebt gehad met een patiënt met het coronavirus of wanneer je in een gebied bent geweest waar veel patiënten zijn met het coronavirus.

De adviezen van het RIVM zullen de komende tijd mogelijk verder worden aangescherpt, dus hou de updates in de gaten. Zo kunnen we er samen hopelijk voor zorgen dat het coronavirus zich laat indammen. Daarom is het belangrijk om de richtlijnen en adviezen nauwgezet te volgen. Voor aanvullende vragen kun je contact opnemen via communicatie@d66amsterdam.nl.

Congres 111
Wij krijgen bovendien vaak de vraag of Congres 111 op 18 april doorgaat. Op dit moment is daar nog geen beslissing over genomen, maar wij volgen de ontwikkelingen rondom het coronavirus nauwgezet. Zodra we meer weten, komen we bij jullie terug.

Hartelijke groet,
Anne-Marie Spierings