dinsdag 3 oktober 2017

D66: Ondernemers aan het woord

Op 31 augustus spraken we in VondelCS met veel verschillende Amsterdamse ondernemers. Van Damrak tot Westpoort, van markten tot detailhandel, ze waren allemaal aanwezig.

Wat gaat er goed gaat en wat kan beter kan in onze mooie stad? Vraag een ondernemer om ideeën en je krijgt ze, dat bleek toen we aan het einde een lange lijst met nuttige plannen voor onze stad overhielden.

In ieder geval gaan we aan de slag met een geactualiseerd detailhandelsbeleid en het vergunningenproces. Ook willen we in gesprek met het MKB over hoe de aanbestedingen MKB-vriendelijker kunnen. Ook kwam als belangrijke punt ook samenwerking in de Metropoolregio naar voren. D66 heeft dit ingebracht bij de bespreking van ‘Ruimte voor de economie van morgen’ en een toezegging van de wethouder gekregen om samen aan de slag te gaan met een analyse van welke functie waar in de Metropoolregio past.

Alle ondernemers, ondernemersverenigingen en andere organisaties ontzettend bedankt! We gaan met jullie ideeën aan de slag!

Ben je ondernemer en wil je je graag aansluiten bij een van de D66 bijeenkomsten? Laat het weten aan Meltem Kaya: m.kaya@raad.amsterdam.nl.