maandag 3 februari 2020

D66 zoekt stagiair!

De gemeenteraadsfractie D66 Amsterdam is op zoek naar een stagiair(e)! We zoeken naar iemand die ervaring heeft met het maken en editen van video’s. Vanwege de uiteenlopende onderwerpen die aan bod kunnen komen is een brede algemene interesse gewenst en zijn alle studieachtergronden geschikt.

Je wordt de creatieve spil op het fractiebureau, waar je intensief zult samenwerken met drie beleidsmedewerkers. Je draagt bij aan de productie van social content in de vorm van video (en fotobewerking). Je gaat zelf met camera/telefoon op stap om (korte) filmpjes op te nemen en draagt zorg voor het bewerken van filmpjes voor publicatie. Je bent een creatieve doener en hebt ervaring met video’s, vlogs en animaties. Je hebt een uitstekende beheersing van het Nederlands en werkt nauwkeurig.

Als stagiair geef je ook inhoudelijke ondersteuning aan de gemeenteraadsfractie van D66 Amsterdam. Je denkt en schrijft mee bij de voorbereiding van debatten en de totstandkoming van standpunten. Je schrijft berichten voor de website van D66 Amsterdam en maakt content voor Twitter, Facebook en Instagram. Je hebt er plezier in om onder tijdsdruk met meerdere zaken tegelijkertijd bezig te zijn. Je werkt nauw samen met de D66-raadsleden en je directe collega’s. Vergaderingen en events vinden ook af en toe in de avond plaats. Met een flexibele inzetbaarheid kun je het meeste uit je stage halen.

De ideale kandidaat:

• Heeft ervaring met videobewerking/editing;
  • Heeft ervaring met communicatie;
  • Heeft politieke affiniteit;
  • Is zelfstandig én kan in teamverband werken;
  • Heeft affiniteit met het gedachtegoed van D66.

Voorwaarden voor de stageplek:

De stage is circa 32 uur in de week voor een periode van vijf maanden. Dit kan in overleg iets verlengd of verkort worden. De stagiair(e) zal werkzaam zijn op het fractiebureau van D66 in het stadhuis (De Stopera, Amstel 1). Aan deze stage is een stagevergoeding verbonden.

Je motivatie, inclusief uitgebreid CV, kun je uiterlijk tot 15 februari per mail sturen naar r.hofland@amsterdam.nl