donderdag 12 juni 2008

Debatteren doe je met je handen!

Amsterdam staat bekend als een internationale stad, de stad met de meeste nationaliteiten ter wereld en een stad waar veel mensen uit de hele wereld graag willen zijn. Amsterdammers vinden het steeds meer de gewoonste zaak van de wereld om in het engels te praten en te discussiƫren. Hoe is het echter om te debatteren in de taal van doven en slechthorenden? Dat kun je ondervinden op vrijdag 20 juni, wanneer D66 Amsterdam en de Stichting Welzijn Doven Amsterdam een debatavond organiseren voor doven, slechthorenden en horenden. Iedereen is welkom!

Centraal staat deze avond natuurlijk het debat: actuele stellingen, gepeperde uitspraken, scherpe reacties en goede argumenten. Alle aanwezigen kunnen daaraan meedoen. Dankzij een aantal tolken gebarentaal en een schrijftolk staan alle debaters op communicatief gelijke voet en kan iedereen zich concentreren op het debat, dat zal worden geleid door D66-duoraadslid en ervaren debater Jan Paternotte. Een diverse jury zal uiteindelijk de debaters en de teams beoordelen. Je hoeft natuurlijk geen ervaren debater te zijn: verwacht vooral een gezellige avond.

Kom ook! Je bent van harte welkom op vrijdag 20 juni, vanaf 20.00u op de Stadhouderskade 89 in Amsterdam (Doven Ontmoetings Centrum).

Meer informatie: Alexander Scholtes, D66 Amsterdam. Email:ascholtes@raad.amsterdam.nl