vrijdag 24 december 2021

Eindejaarswens Reinier

Wat een rollercoaster was 2021, een jaar waarin we van hoogtepunten naar dieptepunten gingen. Een jaar dat begon in lockdown en eindigde in lockdown. Maar ook een jaar waarin we hoop hadden dat we Corona eronder zouden krijgen, waar we – al was het kort – weer geknuffeld hebben met onze vrienden, naar het theater konden en hebben gedanst op een festival. Het was een jaar waarin D66 een fantastische verkiezingsuitslag neerzette en er – na veel te lang om elkaar heen draaien – een regeerakkoord ligt dat de basis legt om de woon-, klimaat- en onderwijscrisis aan te pakken.

Met de kerst voor de deur staat 2021 al met zijn jas aan in de gang dus is het voor mij ook vooral een moment om vooruit te kijken. Ik ben een optimist en geloof dat we 2022 een succesvol jaar kunnen maken, als we met elkaar de moed hebben lastige beslissingen te maken om Nederland uit de lockdown te krijgen en te houden. Ik ben er van overtuigd dat we een mooie uitslag neer gaan zetten bij de gemeenteraadsverkiezingen, D66 weer de grootste van de stad gaan maken en zo een belangrijke bijdrage zullen leveren aan een Amsterdam waar we voorop gaan lopen in het aanpakken van de klimaatverandering, iedereen weer een eerlijke kans maakt op een huis en de belofte van het beste onderwijs waar gaan maken.

Maar bovenal verheug ik mij op de volgende dingen: een boosterprik in de arm, het eerste fluitje na de lockdown, de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen, en daarna samen bouwen aan de stad van de toekomst.
Fijne kerst, een gelukkig nieuwjaar en een hoopvol 2022 gewenst!