zondag 6 september 2020

Even voorstellen: Daniel Paarlberg, kandidaat Vice Voorzitter Politiek D66 Amsterdam

Over een jaar, als Nederland eindelijk haar eerste vrouwelijke premier heeft, staan de volgende Gemeenteraadsverkiezingen voor de deur. Er staat veel op het spel. Hoe wordt Amsterdam een stad voor álle Amsterdammers? Hoe kan Amsterdam weer een lichtend voorbeeld van vrijheid en verdraagzaamheid zijn? En, wat praktischer, wat doen we met toerisme? Hoe brengen we onze financiën op orde? De kiezer zal ons niet alleen beoordelen op die antwoorden, maar ook op onze daden. Na acht jaar in het college wordt de invloed van D66 op onze stad zichtbaar – ten goede.

Aan ons is de uitdaging om die daden te laten spreken én de vragen te beantwoorden waar Amsterdam voor staat. Dat kan niemand alleen. Dat lukt ons alleen als we al onze kennis, ervaring en energie bundelen. Gelukkig loopt D66 over van de frisse ideeën en kritische scherpte. Dat moeten we mobiliseren. Dat verdient D66 en dat verdient Amsterdam.

Ik zou het een eer vinden om daarin het voortouw te mogen nemen. Omdat ik geloof in de waarden van D66 en uit liefde voor Amsterdam, de stad waar ik al bijna 20 jaar woon. En omdat het me hartstikke leuk lijkt. Ik bijt me graag vast in complexe vraagstukken en doe dat liever samen dan in mijn eentje. Dat moet geen diepe overpeinzingen opleveren, maar tastbaar resultaat. Dat is de rode draad door mijn leven, of het nu is als strategieconsultant, coach voor het Nederlands roeiteam of in mijn huidige rol bij het Haagse OV-bedrijf HTM. Daar ben ik zowel verantwoordelijk voor reizigersdiensten als voor de lange termijnstrategie. Daarom heb ik ook met veel plezier onze Eerste Kamerfractie geholpen bij haar reactie op de nieuwe belastingplannen. Door kennis uit de hele partij samen te brengen is het gelukt om tot een heldere visie te komen. Diezelfde aanpak zal ik hanteren als vicevoorzitter Politiek. Samen weten we wat onze stad nodig heeft.