zondag 6 september 2020

Even voorstellen: Krista Jansen en Anne Breure-Kirmiziyüz, duo-kandidaat Vice Voorzitter Politiek D66 Amsterdam

Wij zijn Krista Jansen en Anne Breure-Kirmiziyüz en samen stellen we ons kandidaat voor de vacature Vice-Voorzitter Politiek. Wij willen ons inzetten voor een diverse en betrokken vereniging

waar leden en onze lokale politici elkaar uitdagen, motiveren en inspireren. Een kleurrijk D66 waar plaats is voor iedereen en waar we samen bouwen aan een fantastische stad.

We hebben beiden veel ervaring in het formuleren van een visie, opstellen van beleid, radicale voorstellen doen en het laveren tussen politiek, beleid en praktijk. We staan er om bekend platforms te creëren, mensen op korte termijn mee te krijgen in nieuwe verhalen en bewegingen aan te zwengelen. We vullen elkaar aan en brengen samen een heleboel bestuurlijke, politieke en beleidservaring dat maakt dat we de rol van Vice Voorzitter Politiek heel sterk kunnen invullen en samen meer kunnen bereiken dan alleen. Krista is hoofd beleid van Goede Doelen Nederland, werkte als programma manager voor Cliëntenbelang Amsterdam en deed beleid & Public Affairs voor de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde. Ze was voorzitter van de Raad van Advies van Centrum Stepping Stone & Emanuel Thuiszorg en bestuurslid van Rank a Brand. Anne ontwikkelt op dit moment het vierjarige beleidsplan van het Amsterdams Fonds voor de Kunsten en is voormalig directeur van het Veem theater. Ze is bestuurslid bij Kunsten ’92 en initieerde de veelbesproken Fair Practice Code. Daarnaast zit ze onder meer in de Raad van Toezicht van de vernieuwende basisschool Klein Amsterdam, is ze lid van het bestuur van de ARTIS-Kring en treedt ze regelmatig op als spreker.

Met onze gezamenlijke kandidatuur hopen we een stap te zetten naar nieuwe mogelijkheden. Door out of the box te denken. We zijn beide werkende vrouwen, jonge moeders met een grote belangstelling voor politiek, een hart voor D66 en grote betrokkenheid bij alles wat er gebeurt in onze stad. Samen met de leden willen we door dialoog en discussie inhoudelijke thema’s uitdiepen zoals inclusiviteit, wonen en een goed klimaat voor economie en milieu. We willen ons inzetten voor een permanent levendig intern debat in onze afdeling, waar we door veel verschillende stemmen te horen tot een sterk sociaal liberaal verhaal komen.

We kennen allebei de partij goed. Krista werkte als fractiemedewerker en liaison naar het Europees Parlement voor de Eerste Kamerfractie van D66. Anne is penningmeester D66 Amsterdam Noord en was als student onder meer voorzitter van de Jonge Democraten Amsterdam en trainee bij Europarlementariër Sophie in ‘t Veld. Beiden hebben we al veel verschillende fases in de partij meegemaakt. We kijken ontzettend uit naar de fase die nu komt.Met de kandidatuur voor het lijsttrekkerschap van Sigrid Kaag breekt een nieuwe periode aan. Politiek is het een spannende tijd, die veel vraagt. Sinds de uitbraak van het Corona-virus verandert de realiteit doorlopend. Er zijn grote uitdagingen, maar ook kansen. We geloven dat we samen sterker uit deze crisis kunnen komen. Met de verkiezingen in aantocht moet er een stevig verhaal staan, dat van ons allemaal is. We hebben ontzettend veel kennis en kunde in onze vereniging die we heel goed kunnen gebruiken. Campagne voer je niet alleen door een sterk verhaal te vertellen, maar ook door te luisteren. Door deze functie samen uit te voeren, hopen we ook anderen te motiveren op hun eigen wijze bij te dragen aan D66. In deze tijd moeten we alle krachten bundelen. Samen zijn we meer dan de som der delen.

We hopen op jullie stem en dit samen met jullie te gaan doen!

Met vrijzinnige groet,

Krista en Anne