dinsdag 8 juni 2021

Gemeenteraadsfractie van D66 Amsterdam zoekt beleidsmedewerker!

De gemeenteraadsfractie van D66 Amsterdam is per 1 september op zoek naar een beleidsmedewerker! De fractie bestaat uit 8 raadsleden. Voor een goede ondersteuning van deze ambitieuze fractie zoekt het fractiebureau een beleidsmedewerker voor de portefeuilles Duurzaamheid, Financiën, Economische Zaken, Zorg of Onderwijs.

Inhoud van de functie
De primaire taak is het ondersteunen en adviseren van raadsleden met jouw portefeuilles. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om het bijhouden van beleids- en vergaderstukken, het voorbereiden van raadsbijdragen, het bijhouden van het nieuws, inspelen op actualiteiten en maatschappelijke ontwikkelingen die relevant zijn voor de raadsleden, en het uitwerken van initiatieven van de fractie. Daarnaast ben je bezig met het onderhouden van contacten met stakeholders in de stad, het organiseren van werkbezoeken en andere bijeenkomsten, en het verzorgen van de communicatie samen met de persvoorlichter.

Waar kom je te werken?
Je werkt in het kloppend hart van de Amsterdamse democratie: op het stadhuis! Hier zal je de meeste tijd doorbrengen op de politieke gang waar alle politieke partijen, van links tot rechts, hun fractiebureau hebben. Tijdens raadsvergaderingen neem je zitting in de raadszaal samen met de burgemeester, wethouders, raadsleden, journalisten, en andere politiek medewerkers. Een energieke en spannende omgeving!

Naar wie zijn wij op zoek?
Jij houdt van Amsterdam en van politiek! Je wilt bijdragen aan onze mooie stad met jouw kennis over duurzaamheid en/of economische zaken en/of zorg. Je volgt de actualiteiten in Amsterdam op de voet en je zorgt voor uitstekende persoonlijke relaties met de medewerkers van andere fracties. Uiteraard heb je een brede maatschappelijke betrokkenheid.

Verder heb je:

• een academisch werk- en denkniveau;
  • een zeer goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • gevoel voor politieke en bestuurlijke processen en verhoudingen; en
  • affiniteit met de D66-beginselen

Je bent initiatiefrijk, stressbestendig, resultaatgericht en flexibel

Solliciteren?
De beloning is afhankelijk van de vooropleiding en ervaring van de kandidaat en vindt plaats op basis van de salaristabel van de Cao Gemeenten. Inschaling vindt plaats in max. schaal 9 op basis van een 36-urige werkweek.

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Rob Hofland: 06 15 50 01 41. Belangstellenden kunnen tot uiterlijk dinsdag 22 juni solliciteren door het sturen van een motivatiebrief en cv naar: r.hofland@amsterdam.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze functie wordt niet op prijs gesteld.