dinsdag 11 juli 2017

Vacature: Grafisch Design stagiair(e) & content creator

De fractie van D66 Amsterdam is in de periode september 2017 tot en met februari 2018 op zoek naar een grafisch stagiair! Ben jij een een held met InDesign, Illustrator, Photoshop en Moviemaker/Imovie? En wil je onder begeleiding van De Designpolitie meer leren over het verbeelden van complexe boodschappen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Ben jij:

• In het laatste jaar van je studie met een grafische achtergrond?
  • Geïnteresseerd in de wisselwerking tussen woord en beeld?
  • Helemaal thuis in de speeltuin die social media heet?
  • Ervaren en enthousiast met InDesign, Illustrator, Photoshop, Moviemaker/iMovie?
  • Creatief en flexibel?
  • Geïnteresseerd in de wereld om ons heen? Je zal werken op het snijvlak tussen verbeelding en (politieke) inhoud, daarom is affiniteit met D66 een pré – maar maak je geen zorgen als je partijprogramma nog nooit hebt gelezen ;-)!

Jouw functie:

• Het bedenken en (onder begeleiding) vormgeven van grafische content voor op onze social mediakanalen, incl. opnemen en editen van video’s voor op social media;
  • Juiste distributie van content op onze social mediakanalen, incl. inzetten van advertising;
  • In samenwerking met onze beleidsmedewerkers reageren op online vragen en opmerkingen en het gesprek aangaan op social media met onze achterban;
  • Bedenken en coördineren van social media acties;
  • Algemene ondersteuning van de social media coördinator en de persvoorlichter.

Wat bieden we jou?

• Intensieve begeleiding door de Designpolitie, om jouw creatieve skills nog verder te ontwikkelen.
  • Je werkt met geweldige collega’s van het fractiebureau samen in het hart van politiek Amsterdam.
  • Je leert dus hoe de politiek écht werkt en je ontwikkelt je politieke sensitiviteit én het toepassen van je grafische skills.
  • Aan deze stage is een stagevergoeding en telefoonkostenvergoeding verbonden.

Praktische details:

• De stage is voltijds voor een periode van vijf maanden.
  • Je zal werkzaam zijn op het fractiebureau van D66 in het stadhuis (de Stopera, Amstel 1) en één dag in de week bij de Designpolitie op kantoor (Kleine Gartmanplantsoen 21).
  • Aan deze stage is een stagevergoeding en telefoonkostenvergoeding verbonden.

Solliciteren:

Je motivatie, inclusief CV, kun je uiterlijk t/m 14 augustus per mail sturen naar Nicolette Rodenburg: nrodenburg@raad.amsterdam.nl

De gesprekken vinden plaats in de laatste week van augustus. Voor vragen kun je contact opnemen met Nicolette Rodenburg: 06 532 008 52

Achtergrond

D66 heeft in de Amsterdamse gemeenteraad de grootste fractie, met 14 leden. Het fractiebureau bestaat uit een team van zes mensen. Daarnaast maakt D66 deel uit van de coalitie met de SP en de VVD met vier wethouders.

Met in maart 2018 alweer de volgende gemeenteraadsverkiezingen op komst wordt het een spannende periode. Samen met jou willen we laten zien wat D66 voor elkaar heeft gekregen in de stad.