maandag 14 juni 2021

In Memoriam: Sandra de Vries

Afgelopen week ontvingen wij het droevige bericht dat Sandra de Vries op 74-jarige leeftijd is overleden. Sandra is jarenlang actief geweest binnen D66 Amsterdam, in veel verschillende rollen. Een echte Amsterdamse partijgenote die onlosmakelijk verbonden was met de culturele sector. Zij was onder andere directeur van het Stedelijk Museum in Alkmaar, lid van de Raad voor Cultuur,  en bestuurslid van het Van Eesteren Museum.

Binnen de partij kennen velen haar als secretaris van het afdelingsbestuur, een functie die zij daarvoor ook in de deelafdeling Nieuw-West vervulde. Daarnaast bleef zij als sociaal-liberale partijgenote altijd betrokken bij de vereniging, in de gedachtevorming zoals in de landelijke themagroep Cultuur en Media, in het bewaken van het collectieve geheugen van de vereniging bij het jubileumboek waarvoor zij de beeldredactie verzorgde, en was ze een drijvende kracht achter de Nieuwe Olifant.

Iemand die de vereniging beter en vrolijker maakte. Zeer terecht ontving zij de René van Veen Award in 2018. Met haar tomeloze inzet, haar vriendelijkheid en bescheidenheid, was zij een rots in de branding en een baken van rust. Ons medeleven gaat uit naar de nabestaanden.

Wij missen je nu al Sandra, rust zacht.