zaterdag 1 juli 2017

Kandidaatstelling gemeenteraad geopend

Vanaf 1 juli is de kandidaatstelling voor de gemeenteraad geopend. Deze is open tot 28 augustus 2017, 23:59 uur.

Om het succes van 2014 voort te zetten, hebben we ook in 2018 een ijzersterke lijst nodig. Wij zijn op zoek naar een hecht, divers team wat zichtbaar politiek wil bedrijven in de stad. Hierbij kijken we naar een zo goed mogelijke afspiegeling van de Amsterdamse samenleving bij gelijke geschiktheid van kandidaten.

Van een kandidaat wordt verwacht dat je de volle vier jaar raadslid blijft. Daarnaast zijn we benieuwd naar jouw drijfveren en jouw politieke motivatie voor D66 en Amsterdam. We roepen daarom al onze 3.800 leden op om zich te kandideren. Met een duidelijk profiel en met een duidelijk eigen verhaal. Hiervoor wordt gevraagd een kort essay te schrijven met daarin deze punten. Je bent een van de vijftig kandidaten. En alle vijftig samen vertellen het verhaal van D66 Amsterdam. Doe mee. Toon je passie, laat zien waar je voor staat.

Het profiel voor een D66-gemeenteraadslid kun je hier vinden. Wil je je kandideren of overweeg je je te kandideren, klik dan hier.