donderdag 5 oktober 2017

Leraar van Amsterdam 2017

Dit jaar organiseert D66 Amsterdam voor de derde keer de verkiezing van Leraar van Amsterdam. Bij de verkiezing van de Leraar van Amsterdam kiezen leerlingen, ouders, leerkrachten en directeuren van alle scholen in Amsterdam wie volgens hen de meester of juf van het jaar is. De verkiezing is een evenement om geweldige leerkrachten in het zonnetje te zetten en aandacht te besteden aan de belangrijke rol van de leraar voor goed onderwijs.

Hoe nomineer je een leerkracht?

Het nomineren van leerkrachten gaat via e-mail. Stuur een mail naar d66@amsterdam.nl of een brief of pakketje naar Stadhuis, t.a.v. fractie D66, o.v.v. Leraar van het Jaar, 1011 PN Amsterdam met daarin de volgende gegevens:

• De naam van de leerkracht
  • De school en klas(sen) waar zij of hij lesgeeft
  • De naam van de indiener(s)
  • Een korte motivatie: waarom is deze leerkracht de allerbeste, leukste of grappigste? Wat maakt haar of hem zo speciaal?
  • Er mogen ook foto’s, video’s e.d. meegestuurd worden.

Waar letten we op?
Een goede juf/meester/docent…

• is aardig
  • legt goed uit
  • maakt de lessen extra leuk
  • heeft aandacht voor alle kinderen
  • zorgt voor een fijne sfeer in de klas.

Tot wanneer kun je meedoen?
Alle inzendingen die vóór 30 oktober 2017 bij ons binnen zijn doen mee.

Hoe gaat het verder in zijn werk?

Alle e-mails met nominaties leggen we voor aan een jury van mensen met een groot hart voor onderwijs. Eind november maken we de winnaar bekend op zijn of haar school.