Word lid!

D66 Amsterdam is zich ervan bewust dat niet ieder lid dat in Amsterdam woont lid geworden is vanwege de lokale politiek. Vaak wordt men in eerste instantie lid omwille van de landelijke politieke activiteiten. Dit neemt niet weg dat D66 Amsterdam een afdeling wil zijn voor alle leden van D66 die in Amsterdam wonen.

Klik HIER om lid te worden!

Wij organiseren regelmatig bijeenkomsten waar nieuwe leden kunnen kennismaken met de lokale fractie en Amsterdamse afdeling van D66. In een informele setting krijgen zij een beeld van wat er speelt in de gemeenteraad en de bestuurscommissies van de stadsdelen. Het bestuur presenteert de verschillende mogelijkheden om actief te worden. Als nieuw lid wordt je automatisch voor deze bijeenkomsten uitgenodigd.

Alle leden van D66 worden vierwekelijks via onze e-mail-nieuwsbrief op de hoogte gehouden van nieuws uit afdeling, fractie en stadsdelen. U kunt op mijnd66.nl instellen of u deze en andere nieuwsbrieven van D66 wilt ontvangen.

Actief worden?

De Amsterdamse afdeling draait uitsluitend op een actieve groep vrijwilligers. U kunt op verschillende manieren actief worden. U kunt bijvoorbeeld meehelpen om evenementen te organiseren, de straat opgaan en campagne voeren (ook als er geen verkiezingen in het verschiet liggen) of deelnemen aan een kennisgroep.

Denkt u erover om meer te doen voor de partij? Dan kunt u dit op drie verschillende manieren kenbaar maken:

• U kunt zich opgeven voor een telefonisch ledenspreekuur om vrijblijvend van gedachten te wisselen over de mogelijkheden om actief te worden. U wordt dan wegwijs gemaakt binnen de afdeling.
    Hoe is de afdeling ingericht? Wie doet er wat? Wat kunt u als vrijwilliger precies bijdragen aan de afdeling? Hoeveel tijd kost dit?
    Voor het antwoord op deze en andere vragen kunt u per mail contact opnemen met Edith Petersen. Zij coördineert het ledenspreekuur.
  • U kunt digitaal het formulier invullen. Daarop vult u in wat u kunt en zou willen doen voor de afdeling. Zodra u dit verstuurt nemen wij contact met u op.
  • U bekijkt de vacatures op de vacaturepagina. Hier vindt u een actueel overzicht van concrete, specifieke functies waarvoor wij direct vrijwilligers zoeken.