D66 Masterclass – regio Amsterdam

Wil jij meer inhoud geven aan je politieke of maatschappelijke interesse? Is discussiëren over politieke thema’s jouw ding? Leer je graag de fijne kneepjes van het debatteren? En wil je D66 beter leren kennen? Geef je dan op voor de D66 Masterclass – regio Amsterdam!

Sinds 2010 organiseert D66 Amsterdam deze masterclass. Hieraan kunnen D66-leden uit de regio Amsterdam deelnemen. Zo haal je meer uit jouw D66-lidmaatschap en word je betrokken bij onze partij.

Tijdens de masterclass krijg je praktische trainingen en volg je bijeenkomsten over actuele politieke thema’s. Zo leer je alle aspecten van de partij, train je je politieke vaardigheden, en bouw je een eigen netwerk op binnen D66.

Aan het einde van de D66 Masterclass – regio Amsterdam heb je een breed D66-netwerk, inzicht in het D66-gedachtegoed, en weet je wat er komt kijken bij de dagelijkse politiek. Je hebt door veel te doen je eigen politieke vaardigheden verkend en verbeterd!

Ook worden er excursies georganiseerd naar de Eerste Kamer, de Tweede Kamer, de Provinciale Staten van Noord-Holland, de Amsterdamse gemeenteraad en eventueel een reis naar het Europees Parlement (dit laatste alleen bij voldoende animo en hieraan zijn extra kosten verbonden).

De tijdsbesteding D66 Masterclass

De D66 Masterclass – regio Amsterdam start met een openingsweekend van twee dagen. De overige bijeenkomsten worden een keer per maand op zaterdagen gehouden tijdens de maanden oktober tot en met april. Om deze opleiding voor iedereen een succes te laten zijn, is het wel belangrijk dat je aanwezig bent. Deelname aan het openingsweekend is verplicht. Als je dat weekend niet kunt, heeft aanmelden geen zin. Houd daarnaast rekening met een minimale tijdsbesteding van gemiddeld 1 à 2 uur per week.

De data van de D66 Masterclass ’20-’21 – Regio Amsterdam

De aanmeldingen voor de masterclass zijn gesloten. Er wordt op dit moment gewerkt aan een corona-proof programma. Als je je hebt ingeschreven dan ontvang je hier binnenkort bericht over.

De kosten

Voor deelname aan de D66 Masterclass – regio Amsterdam betaal je € 180. Er kunnen maximaal 40 deelnemers meedoen. Selectie vindt plaats op basis van motivaties.

Zijn de kosten van de masterclass een probleem om deel te nemen, stuur een e-mail naar masterclass@d66amsterdam.nl. Vervolgens kun je jouw situatie voorleggen aan de vertrouwenspersoon van D66 Amsterdam. De vertrouwenspersoon bepaalt of je in aanmerking komt voor een financiële bijdrage vanuit de vereniging.

Inschrijving Masterclass

• Wil je je LinkedIn-profiel met ons delen, vul dan hier het websiteadres in.
  • meerdere opties mogelijk
  • Ben je actief of actief geweest voor de partij, afdeling of deelafdeling?
  • Overtuig ons in max. 350 woorden, waarom jij een plaats in de Masterclass verdient. Wat zijn jouw ambities binnen de partij? Wat wil je met de opgedane kennis doen? Je kunt dit ook op video (max. twee minuten) doen.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laatst gewijzigd op 12 oktober 2020