D66 Masterclass – regio Amsterdam

Wil jij meer inhoud geven aan je politieke of maatschappelijke interesse? Is discussiëren over politieke thema’s jouw ding? Leer je graag de fijne kneepjes van het debatteren? En wil je D66 beter leren kennen? Geef je dan op voor de D66 Masterclass – regio Amsterdam!

Sinds 2010 organiseert D66 Amsterdam deze masterclass. Hieraan kunnen D66-leden uit de regio Amsterdam deelnemen. Zo haal je meer uit jouw D66-lidmaatschap en word je betrokken bij onze partij.

Tijdens de masterclass krijg je praktische trainingen en volg je bijeenkomsten over actuele politieke thema’s. Zo leer je alle aspecten van de partij, train je je politieke vaardigheden, en bouw je een eigen netwerk op binnen D66.

Aan het einde van de D66 Masterclass – regio Amsterdam heb je een breed D66-netwerk, inzicht in het D66-gedachtegoed, en weet je wat er komt kijken bij de dagelijkse politiek. Je hebt door veel te doen je eigen politieke vaardigheden verkend en verbeterd!

Ook worden er excursies georganiseerd naar de Eerste Kamer, de Tweede Kamer, de Provinciale Staten van Noord-Holland, de Amsterdamse gemeenteraad en eventueel een reis naar het Europees Parlement (dit laatste alleen bij voldoende animo en hieraan zijn extra kosten verbonden).

De tijdsbesteding D66 Masterclass

De D66 Masterclass – regio Amsterdam start met een openingsweekend van twee dagen op 2 en 3 oktober 2021. De overige bijeenkomsten worden een keer per maand op zaterdagen gehouden tijdens de maanden november tot en met juni. Om deze opleiding voor iedereen een succes te laten zijn, is het wel belangrijk dat je aanwezig bent. Deelname aan het openingsweekend is verplicht. Als je dat weekend niet kunt, heeft aanmelden geen zin. Daarnaast verwachten wij dat je aanwezig bent en commitment toont tijdens de andere dagen, deze zijn in 2021 de zaterdagen 6 november en 11 december en in 2022 8 januari,12 februari, 12 maart, 9 april, 7 mei en 11 juni.

De kosten

Voor deelname aan de D66 Masterclass – regio Amsterdam betaal je € 180. Er kunnen maximaal 35 deelnemers meedoen. Selectie vindt plaats op basis van motivaties.

Zijn de kosten van de masterclass een probleem om deel te nemen, stuur een e-mail naar masterclass@d66amsterdam.nl. Vervolgens kun je jouw situatie voorleggen aan de vertrouwenspersoon van D66 Amsterdam. De vertrouwenspersoon bepaalt of je in aanmerking komt voor een financiële bijdrage vanuit de vereniging.

Wil jij je aanmelden? Stuur dan je CV en motivatie voor het programma naar masterclass@d66amsterdam.nl.

Laatst gewijzigd op 7 september 2021