zondag 23 september 2018

Nieuwe voorzitter en vicevoorzitter politiek D66 Amsterdam

Via e-voting hebben de leden van D66 Amsterdam Elise Moeskops als nieuwe voorzitter van D66 Amsterdam gekozen.  In totaal hebben 546 leden hun stem uitgebracht, 66% van de stemmen is naar Elise Moeskops gegaan. Op de AAV van 23 september heeft de huidige voorzitter, Saskia Groenewoud, de voorzittershamer overgedragen aan haar opvolgster.

Tijdens de AAV van 23 september vond de verkiezing plaats voor de nieuwe vicevoorzitter politiek. De leden hebben voor Sjoerd Warmerdam gekozen. Hij volgt Mohamed Baba op.

Elise Moeskops is ondernemer in eten en drinken, heeft een PR bureau en is mede-eigenaar van een restaurant. Zij was in de periode 2014-2018 bestuurscommissielid voor D66 in stadsdeel Centrum.

Sjoerd Warmerdam werkt als beleidscoördinator bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Eerder was hij fractiemedewerker voor D66 Amsterdam West en van 2017 tot 2018 ook duoraadslid voor de bestuurscommissie in stadsdeel West.