woensdag 7 november 2018

Pleeggezinnen zeer hard nodig

Er is een groot tekort aan pleeggezinnen in Amsterdam. Kinderen blijven daardoor veel langer dan gewenst in een crisisopvang. Het is de laatste dag van de week van de pleegzorg, een campagne van pleegzorginstelling Spirit die D66 van harte ondersteunt, en D66-raadslid Alexander Hammelburg is dan ook benieuwd hoe het stadsbestuur dit probleem te lijf gaat. “Het aantal pleegouders loopt terug terwijl het tekort al heel groot is. Het is een schrijnende ontwikkeling die onze aandacht verdient.”

Spirit
Maar liefst honderd kinderen staan er gemiddeld op de wachtrij voor een pleeggezin. De oproep van Spirit is daarom broodnodig en de hoop is dat aan het einde van deze campagne meer pleegouders zich hebben gemeld. D66-raadslid Alexander Hammelburg is dan ook benieuwd naar de acties die het stadbestuur onderneemt om het tekort te verkleinen: “Ik wil weten wat de cijfers van Amsterdam zijn en hoe we het probleem het beste aan kunnen pakken. Met alle informatie in de hand kunnen we een aanpak bedenken die hopelijk voor meer pleegouders gaat zorgen.”