woensdag 11 september 2019

Reactie vertrek wethouder Udo Kock

De gemeenteraadsfractie heeft met respect kennisgenomen van het feit dat locoburgemeester en wethouder Financiën, Economische Zaken en Zuidas Udo Kock zijn functie heeft neergelegd. De fractie respecteert zijn positie rondom de financiële crisis van de Amsterdamse vuilverbrander AEB en zal zich moeten beraden over het voorstel voor het AEB.

In zijn vijf jaar als wethouder heeft Udo enorm veel betekend voor de stad. Hij heeft de financiën van de stad op orde gebracht, onder andere door de verschillende begrotingen terug te brengen tot één alles omvattende begroting en administratie.

Mede door zijn inzet draait de economie op volle toeren. Meer dan ooit vinden nationale en internationale bedrijven hun weg naar onze stad. Dat maakt van Amsterdam dé banenmotor van het land waar veel Amsterdammers en mensen in de regio van profiteren. Bij het binnenhalen van deze bedrijven en het scheppen van een goed ondernemersklimaat heeft Udo een belangrijke rol gespeeld.

Udo was een enorm gewaardeerde wethouder en partner om mee samen te werken. De D66-fractie was onder de indruk van zijn werklust en vakmanschap en is hem zeer dankbaar voor zijn werk in de afgelopen jaren en wenst hem dan ook alle geluk bij het vervolg van zijn carrière.

Reinier, Marijn, Alexander, Dehlia, Jan-Bert, Yassmine, Hulya, Ilana