zaterdag 8 mei 2021

Reinier van Dantzig: Kandidaat-lijsttrekker D66 Amsterdam

Ik heb mij weer kandidaat gesteld om door te gaan als lijsttrekker van D66 Amsterdam. We hebben met D66 de afgelopen jaren veel bereikt voor Amsterdam: we hebben fors geïnvesteerd in onderwijs en kansengelijkheid in de stad, hebben grote stappen gezet in het bestrijden van klimaatverandering en middeninkomens topprioriteit gemaakt op de woningmarkt. Maar onze ambitie is groter, zeker nu Amsterdam op het punt staat de coronacrisis achter zich te laten en we de toekomst van de stad opnieuw vorm kunnen geven met optimisme en progressieve politiek.

Amsterdam zal zich herstellen en snel doorgroeien naar meer dan een miljoen inwoners. Dat biedt grote kansen om de stad sterker te maken voor iedereen. Door nu te investeren in de stad en de groei te omarmen kunnen we onze economie verduurzamen, de stad mooier en groener maken, de kansen ongelijkheid aanpakken en zorgen voor meer betaalbare woningen voor iedereen.

Reinier van Dantzig: Kandidaat-lijsttrekker D66 Amsterdam

Dat betekent dat de stad een slagvaardig bestuur met visie nodig heeft dat kiest voor kwaliteit, voor vertrouwen en voor nieuwe allianties. We moeten de middenklasse in Amsterdam versterken en zorgen dat Amsterdam een aantrekkelijke plek blijft om als ouders en kinderen te wonen. De keuze maken voor bedrijven en bezoekers die bijdragen aan de voorzieningen van de stad en ons verzetten tegen brievenbusfirma’s en toeristen in piemelpakken. We moeten de belofte waarmaken van betere banen en een substantieel hoger niveau van voorzieningen. Samen moeten we een vuist maken tegen onverdraagzaamheid en de Amsterdammers weer vertrouwen geven. Tot slot moeten we de kansen, maar ook de welvaart, actief spreiden over alle buurten, zodat we ons allemaal aan elkaar kunnen optrekken.

Kijk op www.reiniervandantzig.nl om meer te weten!

Onze kandidaat-lijsttrekker voor Weesp-Driemond is Ron Anches. Meer over Ron lees je hier.