Nieuwe innovatieve scholen

Zelf een school starten in Amsterdam leek onmogelijk maar D66-wethouder Simone Kukenheim startte Onze Nieuwe School naar aanleiding van een motie van D66, CDA en VVD. Een grote hoeveelheid verschillende ‘schoolmakers’ meldden zich met zeer uiteenlopende ideeën.

In de afgelopen drie jaar zijn de vier winnaars en twee andere deelnemers met goede schoolideeën van Amsterdammers waargemaakt. Dat zijn zes Amsterdamse dromen die werkelijkheid zijn geworden omdat ouders en gemeente samen hebben gewerkt aan het beste onderwijs voor Amsterdamse kinderen. Dat maakt het project zo bijzonder. Amsterdam laat hiermee zien een innovatiemotor te zijn voor het onderwijs. Bekijk ook de Alan Turing school, Onze Amsterdamse School en Klein Amsterdam.

We willen het beste onderwijs voor alle Amsterdamse kinderen. Zodat ieder kind het beste uit zichzelf kan halen en je wieg nooit je toekomst bepaalt. Amsterdam is zo divers, daar hoort ook een breed onderwijsaanbod bij, met nieuwe scholen die het net even anders doen.We geven daarom de ruimte aan goede onderwijs ideeën van Amsterdammers voor het beste onderwijs. Met scholen die gericht zijn op de toekomst.