Waar goed met publiek geld wordt omgegaan

Beeld: D66

Geld van de gemeente is geld van Amsterdammers. Wat D66 betreft blijven we dit doelmatig en transparant inzetten voor de stad en haar inwoners – nu en in de toekomst. We moeten juist nu  investeren in duurzaam herstel en tegelijkertijd de financiële klap van de coronacrisis te boven komen. Amsterdam staat op het punt om de grens van één miljoen inwoners te passeren en wordt daarmee een echte metropool. Deze groei moeten we faciliteren met investeringen in de stad, zodat onze faciliteiten voor iedereen op peil blijven.

Dankzij D66 zijn de gemeentefinanciën veel inzichtelijker geworden. Wat ooit een onoverzichtelijk geheel van tientallen deelbegrotingen was, is teruggebracht naar één centrale  begroting die gemakkelijk online in te zien is. Zo kunnen Amsterdammers zien waar hun geld aan uit wordt gegeven en nagaan of dit zo goed mogelijk gebeurt. Wij zetten ons de komende vier jaar in om de stadsfinanciën nog transparanter en beter lees- en controleerbaar te maken.