Minder regels, meer duurzaamheid

Om Amsterdam écht duurzaam te maken, wil D66 onnodige en belemmerende regels die duurzame initiatieven in de weg zitten, afschaffen. Minder regels, meer duurzaamheid dus. Het is bijvoorbeeld door verouderde regelgeving in Amsterdam bijna onmogelijk om samen een dak te delen voor zonnepanelen. Ook is het bijzonder lastig om dubbel glas aan te brengen in je huis. En als het al gelukt is om energiebesparende of duurzame acties te ondernemen, moet je er vaak ook nog eens grof geld voor neerleggen. D66 wil dat kiezen voor duurzaamheid eenvoudig wordt en leuk is. Regels voor lokale energie zijn hard toe aan vernieuwing.

Er bestaan ongetwijfeld nog meer onzinnige regels die duurzaamheid in de weg zitten. D66 vraagt daarom aan Amsterdammers de vieze regels waar zij in verduurzaming tegenaan lopen, bij ons te melden. Laat ons weten waar je tegen aan loopt. Samen kunnen we er voor zorgen dat die regels worden aanpast of helemaal geschrapt.

Laatst gewijzigd op 24 november 2015