Vieze regels

We staan voor een schone, groene stad en gezonde lucht. Om Amsterdam écht duurzaam te maken, wil D66 onnodige en belemmerende regels die duurzame initiatieven in de weg zitten, afschaffen. Daarom hebben we www.viezeregels.nl opgezet. Weg met de vieze regels, op naar de schone oplossingen. Door duurzame initiatieven de ruimte te geven, kunnen goede groene ideeën worden omgezet in daden. Bijvoorbeeld de regel dat je slechts 30% van je dak mocht bedekken met zonnepanelen, is nu afgeschaft. Een energielening voor zonnepanelen mocht alleen als je huis vóór 2002 was gebouwd, is nu afgeschaft. Ook hebben we het opstalrecht aangepast, zodat samen kiezen voor collectieve zonnepanelen makkelijker is geworden. Daarmee zijn nu ook zonnepanelen op oude panden toegestaan. En nu is het net zo makkelijk voor een huurder als voor een koper om te kiezen voor zonnepanelen.

Schone lucht, groene energie en duurzame technologie vragen om nieuwe, gezamenlijke oplossingen. Daarom hebben we jouw hulp nodig. Laat ons weten waar je tegen aan loopt. Samen kunnen we er voor zorgen dat die regels worden aanpast of helemaal geschrapt! Zo zorgen we samen voor een groene, gezonde, duurzame stad.