maandag 5 oktober 2020

Start Mentoring Programma Els Borst Netwerk Amsterdam

Op zondag 27 september zijn we gestart met het mentoring programma van het Els Borst Netwerk Amsterdam. Het was een geslaagde middag, corona-proef in The Changery. We startte de middag met een introductie van EBNA’er Audny van Helden over het wat en waarom van het mentoringprogramma. Audny reflecteerde op de statistieken die nog steeds laten zien dat meer vrouwen en diversiteit in de politiek geen gedane zaak is maar helaas nog veel aandacht en actie nodig heeft.

Tijdens de middag hebben de mentee-mentor-koppels elkaar ontmoet, alvast wat doelstellingen uitgewisseld en gelijk afspraken gemaakt voor het traject. Wethouder Simone Kukenheim, een van de mentoren, deelde met de aanwezigen iets over haar carrièrepad. Met behulp van Anneke Ensink en Mascha ten Bruggecate zijn er voor de negen mentees negen mentoren gevonden in het D66-netwerk.

We eindigden de middag met een presentatie van EBNA’er Natasja Meeuwisse en oprichter van The Changery Mariette de Bruin. Natasja deelde tips & tricks om het mentoring programma samen tot een success te maken.  Mariette sloot de middag af met  een korte introductie en oefening voor transactionele theorie.

Het was een geslaagde en inspirerende middag. Nu gaan de mentee-mentor-koppels samen aan de slag. In november organiseren we intervisiesessies voor de mentoren en mentees, om in januari het traject weer gezamenlijk af te sluiten. Ben jij ook geïnteresseerd in het mentoring programma van EBNA? Houd ons in de gaten – volgend jaar starten we met een nieuwe lichting.