‘Lastig en Levendig’

Lastig en Levendig

Vijftig jaar geleden werd in Amsterdam, in hotel Krasnapolsky, een politieke partij opgericht. Vanaf dat moment heeft de afdeling Amsterdam van D66 een prominente rol gespeeld in het wel en wee van de hoofdstad én van D66 zelf. Momenteel is de afdeling de grootste en één van de toonaangevende afdelingen in het land.

Vijftig jaar D66 Amsterdam

2016 staat daarom in het teken van diverse jubileumactiviteiten, waaronder de uitgave van een jubileumboek. ‘Lastig en Levendig. Vijftig jaar D66 Amsterdam’ stond onder redactie van Moncef Beekhof en Kemal Rijken en is tot stand gekomen dankzij de medewerking van tientallen sleutelfiguren, vrijwilligers en donateurs.

D66 heeft altijd een bijzondere band met Amsterdam gehad. Niet alleen werd de partij in 1966 in de hoofdstad opgericht, ook was er sinds dat jaar een grote lokale afdeling actief. In de afgelopen vijftig jaar wist D66 haar stempel te drukken op het beleid in de stad. Ze speelde een belangrijke rol in de herverdeling van sociale huurwoningen in tijden van crisis, de bescherming van het monumentaal erfgoed en de vernieuwing van het lokale onderwijs. Maar ook in de bestrijding van hondenpoep en het verbeteren van het hoofdstedelijke drugsbeleid; D66 maakte het allemaal waar. Nu de partij haar gouden jubileum viert, kijken we terug op deze lange, levendige geschiedenis. In vijftien interviews halen hoofdrolspelers en smaakmakers uit de afgelopen decennia herinneringen op, en in de achtergrondartikelen wordt aan de hand van bijzondere gebeurtenissen, interessante feiten en beeldmateriaal een duidelijk tijdsbeeld neergezet. Dit boek is voor iedereen die D66 en de (politieke) geschiedenis van Amsterdam een warm hart toedraagt.

‘Lastig en Levendig’ is (á € 19,66) hier te bestellen.

Heeft u vragen, bijvoorbeeld over uw gift of over de verzending van het boek? Neem dan contact met ons op.

Comité van aanbeveling

Gerrit Jan Wolffensperger (vz)
Saskia Bruines
Boris Dittrich