Kandidaatstelling Gemeenteraadsverkiezingen 2022

Van 15 juni 2021 tot en met 30 augustus 2021 kunnen leden van de afdeling Amsterdam zich kandidaat te stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen 2022.

Om onze invloedrijke positie in Amsterdam voort te zetten, hebben we ook in 2022 een ijzersterke lijst nodig.

Wij zijn op zoek naar een hecht, divers en integer team dat zichtbaar politiek wil bedrijven in en voor de stad. Daarom zijn we benieuwd naar jouw drijfveren en motivatie voor D66 en Amsterdam. Hierbij kijken we naar een zo goed mogelijke afspiegeling van de Amsterdamse samenleving.

Je bent een van de 50 kandidaten op de lijst en die vertellen samen het verhaal van D66 Amsterdam. Doe mee, toon je passie en laat zien waar je voor staat.

We roepen al onze geïnteresseerde leden op zich te kandideren met een duidelijk profiel en een eigen verhaal. Hiervoor vragen wij jou, naast de toelichting die in het kandidatenboek wordt opgenomen, een essay van maximaal 500 woorden te schrijven waarin bovengenoemde punten zijn verwerkt. De Lijstadviescommissie zal dit essay betrekken bij hun advies over de lijstvolgorde.

Kandidaatstelling kan door in te loggen op MijnD66.nl en onder het kopje ‘stemmingen’ naar ‘stel je kandidaat’  te gaan. De interne verkiezing zal ook via dit platform verlopen.

Essay van worden opgestuurd naar avc@d66amsterdam.nl (vergeet niet je naam of lidnummer in het mail te plaatsen om de link naar je ingediende formulier)

Mocht het aanmelden via MijnD66.nl onoverkomelijke problemen opleveren dan is kandidaatstelling via het oude Kandidaatstellingsformulier GR2022 nog mogelijk.

Laatst gewijzigd op 27 augustus 2021