woensdag 25 januari 2017

Zwemmen op het Marineterrein!

Dankzij een voorstel van VVD, D66 en SP wordt gekeken of Amsterdammers aankomende zomer kunnen zwemmen bij het Marineterrein. Een perfecte plek om in hartje Amsterdam op warme dagen verkoeling te zoeken. Het Amsterdamse stadsbestuur gaat in samenwerking met Waternet kijken wat nodig is om de waterkwaliteit te waarborgen. Ook wordt gekeken hoe de grasstrook tussen Pension Homeland en het Scheepvaartmuseum het beste kan worden ingericht als zwemplek, inclusief trappen, een strand en horecafaciliteiten.

Op initiatief van D66-raadslid Hans Glaubitz kunnen zwemmers straks ook via een mobiele site actuele informatie opvragen over de kwaliteit van het Amsterdamse zwemwater. Meestal is de kwaliteit van het water in Amsterdam piekfijn in orde, maar de kans op blauwalg neemt toe naarmate de temperatuur stijgt, evenals de kans op vervuiling na een hevige regenbui. Glaubitz: “Zwemmen zonder zorgen in hartje Amsterdam op een warme zomerdag. Zou dat niet prachtig zijn!